АФК "Система" має намір використовувати частоти 470-694 МГц, якими володіє її "дочка" - компанія "Інтелект Телеком", для розгортання цифрового ТБ. "Інтелект Телеком" отримав їх за рішенням Державної комісії з радіочастот (ГКРЧ) для проведення дослідницьких робіт на цьому відрізку спектра.
Про це в четвер, 26 квітня, на прес-конференції повідомив президент АФК "Система" Михайло Шамолін. За його словами, враховуючи поточний технологічний розвиток систем зв'язку, використовувати частоти 470-694 МГц для передачі даних нереально.
"Після проведених досліджень і робіт, швидше за все, ресурс буде згодом використаний для системи цифрового телебачення, - зазначив Шамолін. - Правда, поки не зрозуміло, в якому форматі і як це буде реалізовано".
Як раніше повідомляв ComNews, частоти виділені ВАТ "Інтелект Телеком" для проведення досліджень спільно з ФГУП "Науково-дослідний інститут радіо" (НИИР) і "подальшого впровадження перспективних технологій з урахуванням принципів технологічної нейтральності". Прес-служба "Інтелект Телекому" вчора відмовилася від коментарів з приводу тестованих на мережах технологіях.
"Інтелект Телеком" також проведе конверсію окремих ділянок смуг в зазначеному діапазоні і надасть підсумки роботи на розгляд ГКРЧ в IV кварталі 2012 р. Згодом, як зазначено в рішенні ГКРЧ від 16 березня цього року, смуги частот будуть віддані в користування компанії.
Михайло Шамолін не став коментувати можливі витрати "Інтелект Телекому" на проведення конверсії.
Провідний аналітик ComNews Research Марина Коробкова зазначає, що у АФК "Система" вже є оператор як мобільного, так і фіксованого цифрового ТБ - "Мобільні ТелеСистеми" (МТС). "Спроба додати в актив компанії ще й ефірне цифрове телебачення, з урахуванням розгортання першого мультиплексу в стандарті DVB-T2 ФГУП" Російська телевізійна і радіомовна мережа ", виглядає дивно, - пояснює Марина Коробкова. - При цьому не зрозуміло, як буде відбуватися монетизація послуги при такій конкуренції і як компанія буде окупати інвестиції в разі запуску телемовлення, оскільки інфраструктура для цифрового ТБ не з дешевих ".
Експерт на ринку мобільного зв'язку і ТБ, що побажав залишитися неназваним, відзначає, що кількість каналів в ефірному цифровому телебаченні буде відчутно менше, ніж сьогодні доступно абонентам IPTV або супутникового ТБ. "Додаткові функції також будуть сильно обмежені, якщо тільки не використовувати ще один канал у вигляді підключається мережі передачі даних, - міркує джерело. - Таким чином, це вихід на ринок низкодохідного, складно монетізіруемого сервісу, інтерес до якого очевидно буде падати рік від року" .
Розмірковуючи про монетизацію, джерело ComNews додав, що міському населенню більш привабливі пропозиції IPTV, а також кабельних і супутникових операторів. "А реалізація ТБ в сільській місцевості вимагає величезних капітальних витрат на побудову оsatsis.infoй мережі, схожої з побудовою мобільних мереж, при тому, що вся ця територія вже давно покрита бюджетними пропозиціями супутникових операторів-дискаунтерів", - резюмує співрозмовник ComNews.
Інший експерт на ринку цифрового ТБ відзначив, що у АФК вже був прецедент внутрішньої конкуренції між різними технологіями цифрового ТБ - проектом мобільного ефірного цифрового ТБ в стандарті DVB-H ТОВ "Цифрове телемовлення" (входить в "Система Мас-Медіа", яка є активом АФК) і проектом мобільного ТБ на мережах 3G від МТС. За словами джерела, той факт, що розвиток отримала саме технологія на мережах мобільного зв'язку, в той час як проект DVB-H був згорнутий, означає, що компанія не була готова інвестувати в дороге обладнання.
Прес-служба МТС відмовилася від коментарів про можливу конкуренції з подібним проектом цифрового ТБ АФК "Система". У той же час, як відзначав керівник групи департаменту по розвитку продуктів і послуг компанії МТС Костянтин Матросов на конференції Business Models Media & Telecom 2012, послуга "Мобільне телебачення" - одна з найбільш швидкозростаючих сервісів в мережі МТС, сервісом користується більше 400 тис. абонентів .
Прес-секретар ВАТ "ВимпелКом" Анна Айбашева повідомила, що стільникові оператори вже давно йдуть шляхом надання різних телекомунікаційних сервісів, і телемовлення - одне з основних напрямків у бізнесі багатьох з них. За її словами, зараз "ВимпелКом" розвиває послугу домашнього ТБ від "Білайну". "Послуга" Білайн ТБ "вже доступна глядачам в 36 великих містах Росії, до неї підключено більше 650 тис. користувачів. В даний час рівень проникнення IPTV серед користувачів Інтернету від" ВимпелКому "в деяких містах перевищує 51%." - Пояснила Анна Айбашева.
|