Xtra TV не буде ліцензуватися і сподівається отримати в свій пакет «Футбол» і «Футбол +»
ISTIL Group представила журналістам свою супутникову платформу Xtra TV Hова супутникова платформа ISTIL Group Xtra TV не планує отримувати ліцензію Національної ради з питань телебачення і радіомовлення. Про це 4 листопада на прес-конференції з нагоди презентації проекту повідомив директор компанії ISTIL Telecom Джим Філліпофф. «Різні українські супутникові оператори діяли по-різному: Viasat та MYtv отримували ліцензію провайдера програмної послуги," НТВ Плюс "і" Поверхность + "- ні. Ми вивчали це питання. Але наш аплінк знаходиться на території Словенії, він не входить в ISTIL Group. Тому ми не попадаємо в число тих, кому потрібно проходити ліцензування в Україну », - вважає керівник компанії.
Як вже писалося, ISTIL Group інвестує в проект Xtra TV $ 50 млн. За словами пана Філліпофф, ці інвестиції розраховані на два-три роки і будуть спрямовані на оплату аплінку і ємності на супутнику AMOS (це найбільша стаття витрат), рекламу, контент (включаючи і запуск власних телеканалів) і обладнання. Зазначимо, що свого обладнання компанія поки абонентам не пропонує, а розраховує на тих, хто вже підключений до «безкоштовного супутника» (free-to-air; FTA). Проте надалі пан Філліпофф не виключає надання клієнтам в оренду супутникових приймачів, як це робить з цифровими декодерами кабельний провайдер "Воля". Xtra TV пропонує абонентам п'ять тематичних пакетів (фільмовий, пізнавальний, спортивний, дитячий та універсальний) в цілому з 39 телеканалів (кожен пакет містить сім-вісім каналів). Ціна одного пакета - 29 гривень, для передлатніків більше одного передбачені знижки, а ціна повного комплекту каналів складає 89 гривень.
У програмній послузі нової супутникової платформи немає жодного українського каналу. На поставлене питання, Джим Філліпофф дав пояснення: бо майже всі вони є на супутнику у відкритому доступі (FTA), крім телеканалів «Футбол» і «Футбол +». «Ми вели і продовжуємо переговори з групою" України ". У них є обмеження за контрактом з іншими провайдерами (ці канали представлені на платформі Viasat. - ТК). Ми хочемо їх завоювати і сподіваємося, що в майбутньому вони у нас будуть, але не можу сказати, коли », - сказав пан Філліпофф. Крім цього, з нового року Xtra TV планує впроваджувати додаткові сервіси для глядачів: PVR (перегляд програм у запису), HDTV (компанія проводить дослідження, HD-канали, що мають російські звукові доріжки, цікаві глядачам) і VOD (фільми на замовлення). Xtra TV працює з абонентами без контракту, а тільки по підписці - як мобільні оператори. Оплачувати вибрані пакети можна через «Ощадбанк» і «Укрпошту», також компанія веде переговори з системами оплати iBox, web-money, Portmone подібне. Абоненти повинні купити картку доступу, яка, за словами пана Філліпофф працює практично з усіма декодерами FTA. Таким чином, абонент Xtra TV залишається глядачем кілька відкритих каналів і стає передплатником пакета тематичних. Однак ці карти не сумісні з сет-топ-боксами «Поверхность +» та MYtv. «Кількість абонентів, що залишилися від цих платформ, дуже мала. Це були VIP-послуги, і ціна устаткування обмежувала кількість потенційних абонентів », - пояснює керівник ISTIL Telecom. Картка коштує 99 гривень, в цю вартість включено промо-перегляд всіх п'яти пакетів (поки протягом 30 днів). Як відомо, Xtra TV - це вже другий вихід ISTIL Group на ринок платного супутникового телебачення. Нагадаємо, група Мохаммада Захура інвестувала близько $ 60 млн на платформу «Поверхность +». У 2009 році ISTIL оформила власність на 40% акцій «Поверхности» з опціоном на контрольний пакет. До квітня 2010 року ISTIL збільшила свою частку в «Поверхности» до 55%, при цьому операційний контроль і керування залишилися за Віктором Самойленком, якому належало решта 45% акцій. Однак у серпні 2010 року ISTIL Group вийшла зі складу акціонерів групи компаній «Поверхность», продавши свої 55% акцій Віктору Самойленко.
За словами пана Філліпофф, ISTIL після невдачі з «Поверхность +» вирішила повернутися на ринок DTH, оскільки бачить у ньому перспективу. Адже, за даними GFK, частка домогосподарств із супутниковим прийомом сигналу зросла з 8% у 2007 році до 16% у першій половині 2010-го. «Потрібна тільки правильна стратегія», - вважає пан Філліпофф. З супутникових абонентів 97% - це користувачі FTA, і тільки 3% - платного супутникового ТБ (платформи Viasat, «НТВ + Україна» і піратські карти доступу). «У Східній Європі супутникове телебачення є успішним, і тільки в Україні було два невдалих проектах -" Поверхность + "і MYtv. Причина - безкоштовний супутник. Тому ми вирішили працювати з FTA, а не проти FTA », - пояснив нову стратегію пан Філліпофф. Свою цільову аудиторію Xtra TV бачить в невеликих містах і селах, де переважає «безкоштовний супутник», а кількість потенційних абонентів оцінює в 0,9-1,2 млн домогосподарств. «За даними GFK, зараз в Україні є близько 3 млн супутникових домогосподарств. Наші дослідження свідчать про те, що 30-40% цієї аудиторії готові за невеликі гроші підключитися до платних тематичних пакетів », - зазначає керівник компанії. Однак скільки саме абонентів планується підключити в наступному році, він поки не розголошує.
|