Надходження до бюджетів українських телеканалів під час Євро-2012, за приблизними підрахунками, склали 3 млн євро. Такі дані в ефірі «Шустер live» на Першому національному навів гендиректор Aegis Media / GMG Олександр Гороховський.
«Рекламні надходження склали понад 2 млн євро., Ще 1 млн забезпечило спонсорство», - сказав він.
Нагадаємо, матчі Єврочемпіонату транслювали Перший національний, а також телеканали «Україні» і «Футбол».
Генеральний директор Першого національного Єгор Бенкендорф нагадав, що за права на трансляцію канал заплатив 13 млн євро. Частина цих прав відразу ж запропонували іншим каналам, заощадивши таким чином 10 млн євро. «Заробіток на таких трансляціях є збитковим, - розповів Єгор Бенкендорф. - Рекламні надходження покривають лише 25% витрат ». Як уточнив гендиректор, можливості для рекламодавців були обмежені умовами контракту з УЄФА, який Бенкендорф вважає жорстким. «Наприклад, передбачені обмеження для кількості брендів в рекламі. В результаті з 12-ти спонсорів такі умови влаштували 2-х », - уточнив Єгор Бенкендорф.
За його словами, Перший національний заплатив 20% вартості прав на трансляції, і половину матчів чемпіонату глядачі мали можливість дивитися в прямому ефірі, і всі 100% - тільки в повторі.
Такий розподіл трансляцій, за відгуками глядачів, не задовольнив спортивну аудиторію. Наприклад, житель Західної України, який подзвонив в суддю «Шустер live», розповів, що в цьому регіоні глядачі не мали можливості дивитися телеканал «Україна». Частина матчів вони намагалися знайти на європейських телеканалах, доповнюючи їх звуковий трансляцією радіо «Ера».
Екс-генеральний директор телеканалу «Україна» Вальдемар Дзікі під час прямого включення втішив телеменеджерів і рекламістів, нагадавши, що подібні спортивні події стають збитковими для телекомпаній у всьому світі. За його словами, і польське телебачення не зазначено скаженими прибутками: рекламні знаходження місцевих телеканалів склали близько 20 млн. євро, а витрати на покупку прав були вищими, як мінімум, на 10 млн євро.
«Я думаю, такий стан речей - це питання не тільки Єврочемпіонату. Всі великі спортивні події в світі починають бути витратними, і така тенденція є і в США, де великі телекомпанії теж виходять в нуль або залишаються в мінусі. І це стосується не тільки приводу футболу », - розповів Вальдемар Дзікі.
|