"Медіа Група Україна" (МДУ) та "1 +1" почали жорстко контролювати дотримання авторських прав на покази спортивних відеороликів в інтернеті. Буквально за кілька тижнів з популярних спортивних сайтів пропав весь відеоконтент, що містить футбольні огляди, матчі Ліги чемпіонів, Ліги Європи, української прем'єр-ліги і їх фрагменти. У результаті на ринку поміняються правила використання цього контенту - вже зараз власники сайтів домовляються про розміщення відеоплеєра oll.tv (належить МДУ) для показу матчів.
З популярних футбольних сайтів за останні два тижні пропали всі відеоматеріали з трансляціями матчів Ліги чемпіонів, Ліги Європи і української прем'єр-ліги. До прикладу, повністю зникло відео на популярному сайті football.ua, а також iSport.ua (належать групі УМХ), обмежена кількість відео залишилося на сайтах ua-football.com і sport.ua.
Зараз права на трансляцію цих матчів приблизно в рівних частках належать МГУ Ріната Ахметова (на каналах "Україна", "Футбол" та сайті oll.tv) і групи "1 +1" Ігоря Коломойського ("Студія 1 +1", "2 + 2 "та сайт tsn.ua). Учасники ринку оцінюють річний контракт з UEFA (трансляція матчів Ліги чемпіонів і Ліги Європи) в $ 8-10 млн. А дохід від нього - приблизно в $ 4 млн.
У "1 +1" відзначили, що активізували контроль над дотриманням своїх прав у зв'язку з початком футбольного сезону. "Ми розіслали всім сайтам звернення з проханням про дотримання наших авторських прав", - відзначили в прес-службі "1 +1". "У нас є зобов'язання перед UEFA, тільки ми можемо транслювати матчі та повинні жорстко контролювати, щоб це право не порушувалось", - додали в прес-службі телеканалу "Футбол".
Правовласники почали активно стежити за дотриманням своїх авторських прав сторонніми сайтами саме цього літа, розповів "Комерсант" директор sport.ua Михайло Реуцький. За його словами, зараз сайт веде переговори з компаніями, щоб отримати можливість показувати відеонарізку ігор прем'єр-ліги. "Частина відео у нас вже доступна - ми домовилися з МГУ. Огляди можна подивитися через вбудований відеоплеєр oll.tv, а посилання на відео ведуть на сайт правовласника. Зараз ми ведемо переговори з" 1 +1 "", - сказав пан Реуцький.
Генеральний директор МГУ Федір Огарков говорить, що спортивний контент - один з найдорожчих, придбаних групою. "Матчі повинні транслюватися на oll.tv. Ймовірно, це буде доступно нашим передплатникам, при цьому плата за контент буде символічна. Приміром, вартість підписки на трансляцію матчів чемпіонату Євро-2012 коштувала 20 грн. Проект виявився дуже успішним", - пояснив пан Огарков.
Oll.tv зацікавлений в ексклюзивній трансляції футбольного контенту, зазначає керівник компанії "Інтернет Копірайт Менеджмент" (захищає інтереси правовласників в інтернеті) Максим Куліш. "Зараз вони закуповують дорогі каталоги, проте як і у випадку з кіно, ексклюзивності домогтися практично нереально. Футбол може стати їх відмітною особливістю, - додає пан Куліш. - Правовласники зможуть перетягнути до себе до 60% трафіку футбольних сайтів. Це досить великий шматок аудиторії ".
Однак директор з маркетингу megogo.net Іван Шестаков нагадує, що зараз у масового користувача немає і якийсь час не буде звички платити за контент: "Тому єдина робоча модель в Україні - умовно безкоштовна рекламна (показ реклами до, після або під час відео ) ". Іван Шестаков вважає, що спортивні сайти не сильно постраждають від відсутності відео. "Їх цінність не в відео, а в аналітичному і періодичному контенті. Відео в даному випадку корисна, але допоміжна функція. Як показує практика, користувачі таких сайтів все одно повернуться до них, навіть якщо для перегляду цікавого фрагмента їм потрібно буде на 10 хвилин перейти на інший ресурс ", - упевнений пан Шестаков.